I. Am. Supergirl.


Tutorial - Spoiler Button
Friday, September 30, 2011 | 3:30 PM | 0 Words

/ is this real or something> ._______. \

Assalamualaikumwarrahmatulahiwabarkatuhu dan anneyong haseyo! hari ni nisah buat IC. bila nisah pergi kat situ ILOOKLIKEAFREAK. macam nak termuntah tau tak. nak pakai hitam tapi mak tak bagi. ._____. kesian. anyways, selepas buat IC nisah ikut mak pergi NSK. 

 barang dia murah gilagila daripada giants punyaa. / tapi giant's still no.1 \ I'm like WHATT? ; pastu nisah berdiri lah tepi stall beras ni. nisah tengok dulu kalau takde siapasiapa yang tengok pastu nisah mainmain lah dengan beras tu, pastu sikitsikit tumpah. nisah buat derr je. hehe. / jangan bagitau. sudahh. \ anyways. let's just get to the tuto kay?

1 / log in -> dashboard -> design -> add gadget -> HTML/Javascript

2 / okay, pastu paste kan kod ni 

<div><div style="margin: 5px;">
<div style="margin-bottom: 2px;" class="bigfont"><input style="margin: 0px; padding: 0px; width: 95px; " value="Pamirkan" onclick="if (this.parentNode.parentNode.getElementsByTagName('div')[1].getElementsByTagName('div')[0].style.display != '') { this.parentNode.parentNode.getElementsByTagName('div')[1].getElementsByTagName('div')[0].style.display = ''; this.innerText = ''; this.value = 'Tutup'; } else { this.parentNode.parentNode.getElementsByTagName('div')[1].getElementsByTagName('div')[0].style.display = 'none'; this.innerText = ''; this.value = 'Pamirkan'; }" type="button"/>
</div>
<div style="border: 0px inset ; margin: 0px; padding: 6px;" class="alt2">
<div style="display: none;">
Masukkan Code JavaScript/Gambar/Text Di sini
</div></div></div></div>

Dekat code warna oren korang boleh tukar ayat Pamir ke ayat yang korang nak (fungsi 
sebelum spoiler buka)

Dekat code
 kuning pun boleh tukar ayat Tutup ke ayat yang korang nak (fungsi selepas buka spoiler)

Dekat code 
merah korang letak lah ayat , gambar , javascript yang korang nak

1814536769 is mine 
Kbye. 

-Past- | -New-